sulabali2016.reismee.nl

Bezoek aan SteppingStones Bali

Donderdag 7 juli

Een bezoek aan Marjanne Oomen van SteppingStonesBali

Vanmiddag zijn we hier in Lovina op bezoek geweest bij Marjanne Oomen. Zes jaar geleden gaf Marjanne haar baan in Nederland als fysiotherapeute op. Ze besloot zich in te gaan zetten voor de gehandicapte kinderen met name op Bali. De eerste jaren ging dat via projecten van High5Rehab. In eerste instantie gaf Marjanne met haar team rechtstreeks hulp aan gehandicapte kinderen. Om de effectiviteit te vergroten en veel meer kinderen, liefst in een vroeg stadium te kunnen helpen, heeft ze in Lovina de stichting SteppingStonesBali gevestigd. De problemen van de kinderen die SteppingStones probeert aan te pakken zijn zeer veelomvattend. Het kan gaan om een kind met een klompvoetje, autisme, gezichts- of gehoorproblemen of polio.

Het gaat met name om kinderen met een fysieke handicap zoals een klompvoet, maar als Marjanne kinderen tegenkomt met autisme, gezicht of gehoorproblemen probeert ze kind en ouder ook zeker te helpen. SteppingStonesBali probeert intermediair te zijn tussen bijvoorbeeld de verloskundige/verpleegkundigen die de dorpen bezoeken, de ziekenhuizen of de revaliderende instantie. Zonder deze hulp zouden er veel meer gehandicapte kinderen bijvoorbeeld op handen en voeten thuis moeten rondkruipen, zonder met vriendjes te kunnen spelen of naar school te kunnen gaan. Doel van SteppingStonesBali is de ervoor te zorgen dat ouders en kinderen weten waar ze terecht kunnen voor hulp met hun handicap en ervoor te zorgen dat ze worden geholpen. Daar is uiteraard geld voor nodig.

In Nederland is daarom een sponsorteam actief van vier personen, die proberen geld voor dit mooie doel in te zamelen. Een van de leden van het sponsorteam is de vader van Marjanne in Oirschot. Een ander lid is Kees Smetsers en hij is mijn connectie naar SteppingStones. Kees is al meer dan 50 keer op Bali geweest en komt uit hetzelfde dorp als Marjanne, Oirschot. Afgelopen zaterdag 2 juli heeft het team deelgenomen aan de 1/4 triathlon in Oirschot met als doel geld voor StepingStones in te zamelen. Opbrengst ruim 1300 euro.

Later zal ik nog een apart 'verhaal' aan Kees besteden voor mensen, die interesse hebben naar Bali te gaan voor hun vakantie.

Marjanne had ons graag meegenomen bij een bezoek aan een dorp waar ze kinderen en hun ouders bezoeken. Dan hadden we echt kunnen zien om wat voor werk het gaat. Helaas hebben we de afspraak pas gisteren gemaakt en vrijdagochtend vertrekken we alweer uit Lovina.

Wie op Bali komt, is welkom bij Marjanne. Een afspraak kun je bijvoorbeeld via Kees maken, waarover dus later meer. Of Marjanne rechstreeks mailen kan ook: info@steppingstonesbali.org

(facebook: stichting stepping stones bali)

marjanne

Wat leuk jullie allemaal op bezoek te hebben gehad. Ik wens jullie graag nog een paar fijne dagen op Bali en maandag een goede reis terug naar Nederland.

groeten,
Marjanne Oomen

Tanja

Mooi verhaal.
Bijzonder en dankbaar werk!

Kees Smetsers

Jij hebt heel mooi in woorden samen gevat wat Marjanne en haar team op Bali doen voor de kinderen, die een beperking hebben.
Goed gedaan...