sulabali2016.reismee.nl

Adil en Kees

Terugblik op vier weken Sulawesi en Bali

Vier weken rondreizen op Sulawesi en Bali is voor ons een onvergetelijke periode geworden door twee heel fijne contactadressen. Aan het eind van onze rondreis over deze twee eilanden wil ik jullie graag nader laten kennismaken met hen. Mogelijk nuttig voor geïnteresseerden voor een bezoek aan deze eilanden.

Adil Nurimba van sulawesi-travel.nl

Uniek om gebruik te kunnen maken van een gids als Adil. Hij spreekt niet alleen voortreffelijk Nederlands, maar hij weet heel veel van zijn geliefde eiland en wil graag deze kennis met je delen. Hij kent alle fijne plekjes op Sulawesi, hoewel wij slechts Zuid-Sulawesi hebben bezocht in de 10 dagen die we er waren. Wil je naar Noord-Sulawesi met o.a. Manado of het lastiger bereikbaar Centraal-Sulawesi dan beschikt hij ook over de nodige kennis en ervaring.

We hebben rondgereisd in een voortreffelijke nieuwe auto met naast Adil een ervaren en rustig rijdende chauffeur Anwar. Daarnaast heeft Adil een zeer ervaren partner Udin, die ook als gids optreedt en prima Engels spreekt. Adil maakt bij voorkeur gebruik van nieuwe hotels, omdat hotels na de bouw gewoon niet worden onderhouden dus snel 'outdated' zijn.

Zoals ik al eerder op deze weblog heb verteld, is hij de gids geweest in 2013 van Erica Terpstra tijdens haar bezoek aan Sulawesi voor' Erica op reis'. Adil hanteert echt zeer schappelijke prijzen en alles kan op maat worden samengesteld. Meer informatie vind je op de Nederlandstalige website van hem: sulawesi-travel.nl.

Kees Smetsers en hartvanbali.nl

Kees beschouwt Bali als zijn tweede vaderland en terecht: hij is er al bijna 60 keer geweest. Kees deelt zijn passie en kennis van Bali graag met mensen die geïnteresseerd zijn in het echte Bali.Het echte Bali bevindt zich ten noorden van Kuta en Sanur. Hij heeft inmiddels al drie boekjes over Bali geschreven. Deze boekjes kun je gebruiken als een soort reisgids, maar je vindt in deze boekjes ook heel duidelijk de grote liefde voor Bali en de Balinezen van Kees. Ca. 60% van de opbrengst van de boekjes gaat naar een goed doel: SteppingStonesBali.

Op de website www.hartvanbali.nl beschrijft Kees zeer uitgebreid en helder veel aspecten van Bali. Je vindt daar ook een beschrijving van de resorts waar hij altijd verblijft. Als je gebruik wilt maken van deze resorts, dan is het aan te raden via Kees te reserveren. Dat levert aantrekkelijker prijzen op. Wij hebben dat gedaan en het zijn werkelijk schitterende plekjes.

Kees maakt al 20 jaar gebruik van dezelfde chauffeur op Bali, zijn vriend Ketut. Ketut spreekt tegenwoordig Nederlands. Heel bijzonder! Wij hebben de eer gehad gebruik te kunnen maken van de diensten van Ketut. Hij is een voortreffelijke en rustig rijdende chauffeur, die alle plekjes van Bali kent. Ketut presteert het, ondanks het drukke verkeer op Bali, altijd op tijd te komen. Hij haalt je op het vliegveld op, brengt je van resort naar resort of neemt je mee voor een dagexcursie. In principe gaat hij na afloop naar huis in Denpasar, tenzij dat even niet handig zou zijn. Een volgende keer maken wij graag weer van zijn diensten gebruik.Ketut is daarnaast ook een heel aardige man en hanteert zeer redelijke prijzen. Ketut kun je bereiken via Kees of rechtstreeks op:

Website Ketut:www.bali-dagtrips-taxiservice.nl

Email Ketut: giribalitrip@gmail.com

Telefoon Ketut: (00-62) 8124650687

margot

Lieve Ingrid en Gerard,
Jullie zijn aan het einde van jullie mooie reis gekomen.
In de verslagen en de foto's werd duidelijk hoe bijzonder deze reis was !
het zal een mooie herinnering blijven.
Goede terugreis en veiolige thuiskomst !
Lieve groeten, Margot

Kees Smetsers

Bedankt dat ik met jullie mee mocht reizen. Ik heb er van genoten

Nienke

Wij willen ook! Als het er over een paar jaar van gaat komen melden we ons voor alle tips en tricks! Voor nu goede terug reis en tot morgen! ????

Nienke

Die ??? Gingen perongeluk ????

Weer dus x