sulabali2016.reismee.nl

Acclimatiseren op Bali

Een vliegreis van 17 uur via Singapore naar Bali is lang en vermoeiend. Slecht kunnen slapen in het vliegtuig, een jetlag van 6 uur en de overschakeling naar tropische omstandigheden dragen daar aan bij. Dus enkele tips in de praktijk gebracht: geen alcohol in het vliegtuig, maar regelmatig tomatensap en nog meer water drinken. Heeft het geholpen? Ik kan alleen maar constateren dat ik dit keer binnen 24 uur geacclimatiseerd was en niet moe, dus....?

Bij aankomst op Bali werden we opgewacht door onze vaste chauffeur op Bali, Ketut. Wat een ontzettende aardige man is dat! Nog een voordeel: hij spreekt zelfs heel goed Nederlands.

De eerste volle dag op Bali rustig aan gedaan: wat wandelen langs het strand in Sanur, even op bezoek in het hotel waar we in 2013 een lange tijd hebben gelogeerd.

's Avonds hadden we een afspraak in een restaurant in Kuta met onze nicht Dewi, die gaat trouwen. Dewi was er samen met haar vader Agus en tante Lucy en neefje Joshua. Helaas is Lita, de moeder van Dewi en zus van Ingrid en Roos, twee jaar geleden overleden.

Vrijdag gaan we voor de bruiloft naar een mooi hotel in Nusa Dua waar 's avonds een diner is voor beide families. Zaterdag is dan de grote dag voor Dewi en Ferry.

Reacties

Reacties

Kees Smetsers

Als ik eerlijk ben, dan moet ik zeggen dat ik een beetje jaloers op jullie ben. Julli zijn nu op het eiland, dat mijn tweede "thuis" is geworden. En hier blijft het maar regenen. De lente is een grote regenbui geweest. Maar gelukkig kan ik met jullie mee reizen. Daar zal ik van genieten. Willen jullie Ketut de groeten doen van mij ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!