sulabali2016.reismee.nl

De bruiloft van Dewi en Fery

Vrijdag 17 en zaterdag 18 juni

Trouwdag van Dewi en Ferry op Nusa Dua/Bali

Vrijdagmiddag zijn we van Sanur naar Nusa Dua gegaan. Daar is zaterdag 18 juni de bruiloft van onze nicht Dewi. In het hotel op Nusa Dua verblijven vanaf vrijdagavond beide families, wat in totaal op 150 gasten neerkomt.

Zaterdagmorgen om 10 uur was de officiële katholieke huwelijksinzegening. De kerk was een flink eind weg van ons hotel, dus werden we met drie bussen vervoerd.

De formaliteiten voor de burgerlijke stand vinden ook tijdens de kerkdienst plaats. Dat is dan één van de verschillen met Nederland. De plechtigheid duurde 2 volle uren. In Nederland zou ik me dan, eerlijk gezegd, erg vervelen. Tot mijn verbazing heb ik me geen moment verveeld en dat kwam niet alleen doordat ik foto's heb gemaakt. Er zijn veel meer rituelen dan wij kennen, mogelijk nog wat traditioneler, maar ook met een grote nadruk op de familie. De rol van de familie is in Indonesie veel belangrijk dan bij ons.

Vanaf 's middags 5 uur vond dan het grote feest inclusief receptie plaats op een schitterende locatie op Nusa Dua. Ook nu weer met drie bussen daar naartoe. Een feest in Indonesië is natuurlijk niet compleet zonder eten. Het beetje regen dat er tijdens het feest viel, kon de sfeer niet drukken. Regen op Bali is iets anders dan in ons kikkerlandje: de temperatuur blijft zeer aangenaam en een buitje is kort en meestal hevig, maar vandaag waren de twee buitjes kort en klein. De goden waren Dewi en Ferry duidelijk goed gezind!

De sfeer geef ik verder weer met foto's.

Reacties

Reacties

Kees Smetsers

Vanuit het dorpje Nabainhos in het midden van Portugal wens ik het bruidspaar een zonnige toekomst, met veel liefde, gezondheid en geluk. De foto's zijn heel mooi, en ik kan mij voortstellen dat het een onvergetelijke dag is geweest.

Stef Stienstra

Dat lijkt me een leuke ervaring, een bruiloft op Bali.
Veel geluk en voorspoed voor het bruidspaar.

Marjon

Wat mooi dat jullie erbij konden zijn. Een bijzondere ervaring, denk ik.
Veel plezier nog de komende weken.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!